DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Nesne Tabanlı Programlama II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MBP 205
Güz
2
2
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders yapısal programlama lisanı kullanarak yazılım geliştirmenin kapsam ve kavramlarını özümsemenize yardımcı olmak amacıyla tasarlanmıştır. Aynı zamanda problem çözümleri için yordamsal programlama lisanının özellik ve yapılarını kullanarak yazılım üretme becerilerinizi geliştirmeye yardımcı olacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Nesne tabanlı program tekniklerini anlayabilecek, analiz edebilecek ve çözümü programsal olarak çözebilecek
  • Program modülleri geliştirmek için programlama tekniklerini kullanabilecek
  • Tasarımdan çözüme ulaşma tekniklerini uygulayabilecek
  • Tamamlanmış ürünü test edebilir ve onaylayabilecek
  • Teknik ve kullanıcı kullanım kılavuzlarını hazırlayabilecek
Ders Tanımı Bu ders Java gibi yapısal programlama lisanı kullanarak yazılım üretme ve geliştirmenize ortam sağlayan temel bilgileri kapsar.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Hesaplamaya giriş Bilgin, M., Eser, M., "C# ile Nesne Tabanlı Programlama, Kodlab (2018). bölüm 1
2 Java programlamaya giriş, temel yapı, çıkış ifadeleri Bilgin, M., Eser, M., "C# ile Nesne Tabanlı Programlama, Kodlab (2018).bölüm 2
3 Yapısal program geliştirme – Kısım I: temel veri tipleri, sabitler, değişkenler, operatörler; LAB#1. Bilgin, M., Eser, M., "C# ile Nesne Tabanlı Programlama, Kodlab (2018). bölüm 3
4 Yapısal program geliştirme – Kısım II: giriş ifadeleri, algoritma, sözde kod; LAB#2 Bilgin, M., Eser, M., "C# ile Nesne Tabanlı Programlama, Kodlab (2018). bölüm 3
5 Yapısal program geliştirme – Kısım III: kontrol yapıları, seçim ifadeleri, if, else, ikili cebir kavramları; LAB#3. Bilgin, M., Eser, M., "C# ile Nesne Tabanlı Programlama, Kodlab (2018). bölüm 4
6 Yapısal program geliştirme – Kısım IV: Math sınıfı, rassal sayı üretimi; LAB#4. Bilgin, M., Eser, M., "C# ile Nesne Tabanlı Programlama, Kodlab (2018). bölüm 4, 5
7 Yapısal program geliştirme – Kısım V: döngü yapıları, yineleme ifadeleri, for, while; LAB#5. Bilgin, M., Eser, M., "C# ile Nesne Tabanlı Programlama, Kodlab (2018). bölüm 6
8 Yapısal program geliştirme – Kısım VI: iç içe döngüler, break, continue, switch; LAB#6. Bilgin, M., Eser, M., "C# ile Nesne Tabanlı Programlama, Kodlab (2018). bölüm 7
9 Ara sınav
10 Metotlar – Kısım I: metot tanımlama, metot çağırma, parametreler, argümanlar, dönüş. Bilgin, M., Eser, M., "C# ile Nesne Tabanlı Programlama, Kodlab (2018). bölüm 7, 8
11 Metotlar – Kısım II: kapsam kuralları, yerel değişkenler, metot aşırı yükleme; LAB#7. Bilgin, M., Eser, M., "C# ile Nesne Tabanlı Programlama, Kodlab (2018). bölüm 9
12 Diziler – Kısım I: dizi oluşturma, dizi ilkleme; LAB#8. Bilgin, M., Eser, M., "C# ile Nesne Tabanlı Programlama, Kodlab (2018). bölüm 9
13 Diziler – Kısım II: dizileri metotlara geçirme; LAB#9. Bilgin, M., Eser, M., "C# ile Nesne Tabanlı Programlama, Kodlab (2018). bölüm 9, 10
14 ArrayLists ve metodları, LAB#10. Bilgin, M., Eser, M., "C# ile Nesne Tabanlı Programlama, Kodlab (2018). bölüm 10
15 Genel tekrar
16 Final Sınavı
Ders Kitabı

Bilgin, M., Eser, M., "C# ile Nesne Tabanlı Programlama, Kodlab (2018). ISBN: 9786052118191

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
10
20
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
11
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
36
Final Sınavı
1
50
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Temel düzeyde bilgisayar donanımı ve yazılımı bilgisine sahiptir.

 

 

X
2

İnternet ve ağ teknolojilerini kullanarak gerekli uygulamaları geliştirir.

X
3

Değişen koşullara uyum sağlamak için alanındaki gelişmeleri takip eder.

X
4

Alanındaki deneyleri yürütür ve sonuçlarını analiz eder.

X
5

Alanı ile ilgili temel programlama dillerini kullanır.

X
6

Alanı ile ilgili temel ihtiyaçları karşılayan, yazılım, donanım veya her ikisini içeren bir bilgisayar sistemi tasarlar ve kurar.

X
7

Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip ederek yorumlar.

X
8

Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.mek

X
9

Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.

10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest